Tuesday, June 9, 2009

xtau nk bg tajuk apa...bc je la....

Baru2 ni aku msk kat H.S. Sg. Besi, hehehe bukan apa...sj je nk tenang2 kan fikiran sambil2 tengok laluan denai kat dlm tu.... punye la lame org dh xmsk dlm tu...smp denai pn dh xjumpe.... teruk betul diorg ni... hehehhe dan aku apalagi...membebel la kat staf2 aku hahahaa.... jln blk pun smpi kene redah ntah apa2 br jumpa... tu pn ktrg cross jalan lain ikut tepi permatang... smpi puncak je jmpa cerun manjang... nsb baik ada satu tempat tu kene titi atas pokok tumbang baru la bleh keluar dr ctu.... huhuhu.... apalagi... kene bebel lg la diorg.... hahaha nsb la dpt bos yg ske membebel...tp baik ati n comel hahahaaa.... kat cni aku upload sket gamba2 ms kat ctu... mst korg xsangka dlm kl ni ada lg utan2 yg menarik camni walaupun xla tinggi mana.... cume khazanah dlm die tu yg kite perlu hargai....
pemandangan dr puncak...
akar pokok yg besar n kena lalu celah2 die utk jalan....

hehehhe aku yg berposing.....

posing lagi... nk wt camne...renjer aku terpaksa la layan je amik gamba aku hehehee.....

kat anak sungai... ms ni tgh berehat... n aku ni pun teruja tgk air die mengalir... aku pn tanye...leh minum ke... heheh diorg jwb...toksah le...minum je la air 100 plus yg ktrg bwk ni... aku pn jwb ala...xleh ke...tgh panas n penat2 ni...mcm best je air ni.,..sejuk plak tu.... nmpk bersih... diorg pn ckp... klo msk utan...penat2...jgn minum air terus dr sungai.... sbb nnt leh dpt kekejangan otot... pastu bler nk minum...belah dlu air tu ngan parang... petua diorg kate... erm,mmm betul atau tak tu xtau la...

bergambar ngan staf aku yg teruja ngan aku asyik bergamba je hehehee..

hehehe ni poyo je nk cam pokok konon.... kat cni aku blaja lg... klo kite nk tentukan arah utara, selatan , timur n barat... leh guna je batang pokok ni.... pegi kat pokok tu..pastu usap batang pokok... tgk mana yg berlumut tu adalah barat... mana yg kering n xberlumut ...tu adalah timur... why... sbb matahari kan naik dr arah timur...so...btg die xberlumut la... byk lg la info2 berguna yg kite leh dpt dr diorg ni... nnt klo aku dpt apa2 info lg aku update lg ek.... byk sbnrnye...cume aku ni dh lupe... mcm jenis2 akar yg bleh diminum... pokok2 n herba2 yg leh digunakan.... nk wt camne... byk makan semut hehehee....

7 comments:

Sharif John said...

Ilmu baru... Logik jgk psl timur n barat tu... tp psl parang tu masih perlu xplain la... ada jgk dgr dr sumber lain...

orangorang said...

mcm best je tempat ni. klu korang g weekend, sure aku ikut. gembira je aku nk bersosial dgn staff ko.

Oasis said...

wahhh....bestnyer, mesti ramai yg xtau pasal tmpt ni kan.

Pasal petua tu pun menarik gak. Johh, pasal belah air ngan parang tu mungkin dia nak pastikan yg peribahasa air dicincang takkan putus tu bolh digunapakai ke tak.

nurul said...

john- tu la...mgkn ada la tu reason die...kite pn xtau kan....

orang2-- hahahaha....sume org pn malas nk g cni...ujung mg lg la... xpe2...ada ms nnt i ajak u ek...

oasis---hehehe betul tu... aku pn rs camtu la wadi...sbb tu ada peribahasa tu kan....

Anonymous said...

hmm.. mcm best gak.. petua tue best gak.. timur ngan barat.. btollah bahagian blah barat akan terlindung. coz bahagian tue kurang kena matahari. n pasal nak minum air kena blah ngan parang tue pun aku ada dgr gak.. org ckp yang nie kena belajar ilmu sains antara tindakbalas kuman ngan besi.. x silap lah.. lagi satu petua.. klu nak tahu lokasi kita di mana seperti hulu or hilir.. cube tgk reaksi ikan kan sungai.. mudah didekati atau susah. klu senang.. maknanya kita di bahagian hulu..

nurul said...

anony-- erm...betul la...diorg ckp belah air ngan parang tu mmg ada kaitan ngan kuman, bakteria la... hehehe kene kaji la camni nk tau btl ke tak... menarik2 info ttg hulu n hilir sgi ni... kene try ni.. tq ek berkongsi info...

hid said...

sebagai tukang selidik..meh aku selidik teori ko ni nurul! hahaha... cantik beb tempat ni..sg.besi belah mane ni...wartakan tahun 1932 tu...
nenek aku tah dh lahir ke belum

 
Blogger Templates by Wishafriend.com